2018-12-16

Українські митці-патріоти на DeviantArt

Хочу поділитися неймовірними роботами українських художників, котрі працюють в сфері DG (digital graphics) / CG (Computer graphics) або Digital art. Фактично левова частка всіх графічних робіт сьогодні виконується за допомогою відповідних графічних програм та засобів. Велика кількість українських художників працюють над AAA проектами. Вони зазвичай працюють по схемі аутсорсингу. Та окрім основної роботи, багато хто з них щиро переймаються війною з російським агресором і свої емоції вони втілюють у неймовірних графічних роботах, про які я і хочу вам розповісти.



DeviantArt — соціальна мережа для митців і комерційна онлайн-галерея. Надає можливість демонструвати свої твори, продавати їх, обговорювати чужі. DeviantArt було запущено 7 серпня 2000 року і відтоді він періодично оновлюється, додаючи нові функції. Українською сайт не перекладений, проте має україномовні спільноти. Офіційний маскот сайту — робот-кішка Фелла (Fella). DeviantArt іноді скорочують до абревіатури «dA».
Станом на 2018 рік, сайт налічує більш ніж 26 млн зареєстрованих користувачів і більш 251 млн завантажених робіт
Щоб розказати про себе як талановитого художника і презентувати свої роботи, чимало художників, котрі працюють в цій сфері мають свої облікові записи на сервісі DeviantArt. Саме тут я знайшов неймовірні роботи, котрі виклав користувач під ніком Noldofinve.
"Soldiers" /Солдати/, Беата Куркуль
Noldofinve - це нікнейм української художниці Беати Куркуль. На свій привеликий сором я нічого про неї не знав досі, і от, на теренах інтернету, на міжнародному сервісі DeviatArt я відшукав її роботи. Коли почав гуглити далі - я був вражений цією жінкою, про що хочу розповісти і вам.
"Tide" /Приплив/, Беата Куркуль
Для розповіді я використаю частково цю статтю: Беата Куркуль: “Переїзд в Україну круто змінив моє життя”.

Щоб закохатись в Україну, хвилюватись за її долю та власноруч робити кращою не обов’язково бути українцем, чи українкою. Беата Куркуль – жінка із Литви, яка вже вісім років живе в Україні і творить тут мистецтво. Беата – художниця, якій вдається відтворювати момент у реальність. Жінка малює війну, її біду та долі українців. Роботи художниці популярні в мережі, їх викладають у великих волонтерських групах, зображують на білбордах, використовують у роликах та листівках. Ці роботи дарують силу та віру кожному українцю, і бійцям.
Беата Куркуль
Про цікаве поєднання імені та прізвища художниці, можемо дізнатися із її слів:
– Беато, Ви з Литви, а зараз проживаєте в Україні. Розкажіть свою історію.

– Все до неможливості банально – це кохання. З майбутнім чоловіком з Києва я познайомилась на форумі фанатів «Зоряних війн». Чотири роки ми дружили, по декілька разів у рік приїжджали один до одного в гості. Коли вирішили побратися, зважили всі плюси та мінуси проживання в обох країнах – зупинились на Україні. Мені було простіше адаптуватись тут, ніж чоловіку в Литві. Мовленнєвого бар’єру майже не було, оскільки по національності я полька, а наші мови дуже схожі. Знайти роботу в Україні виявилось простіше аніж у Литві. Більше того, переїзд в Україну дозволив мені зробити крок у прірву і круто змінити своє життя, почати ліпити з нього те, що мені потрібно було на той момент. Я змінила професію медсестри на – художника комп’ютерної графіки.
"Reinforcements"/Підкріплення/Беата Куркуль
Беата розказує також про своє творче натхнення:

– Ви створюєте неймовірі картини. Як народжуються ідеї та яке джерело натхнення?

– Буває по-різному. Натхнення я черпаю звідусіль, навіть із найбанальніших місць: йду на роботу і на вулиці бачу як інтенсивно упало сонячне світло на будинок, цікаве небо, обличчя, поза людини у метро, пісня і мелодія – будь-що. Тоді і роблю у думках собі помітку, що потрібно це використати у малюнку. Часто я приходжу на роботу з уже сформованою думкою в голові. Інколи ідеї підказує чоловік, зазвичай це виливається у грандіозне обговорення та дискусію, тому що він мій головний критик.
"Shadow of Dovzhansk"/Тінь Довжанська/Беата Куркуль
(Василь Поляков, сержант Державної прикордонної служби України, 10-й мобільний загін, був убитий під час ракетного удару поблизу Зеленопілля та Довжанська)
– Чи впливає на творчість ситуація в Україні?
– Так, до того ж на пряму. Якби не ситуація, яка склалася, я б спокійно продовжувала малювати по улюбленим всесвітом Warhammer 40 000, «Зоряні війни», займатися Urban Sketchers (міськими начерками та замальовками), малювати мініатюри. Війна не просто вирвала із звичайного світу, вона кардинально змінила мою творчість. Якщо раніше це була бойова фантастика, чи щось близьке до того, що я малюю на роботі, то зараз я із головою поринула у воєнне мистецтво.

Голова художника зазвичай нагадує забиту різними цікавинками шафу чи комору, звідки беруться ідеї для робіт. Зараз із своєї «шафи» я частіше витягую ідеї пов’язані з війною. Саме у теперішній час цього потребує душа, власне це актуально для мене. Я певна, що рано чи пізно у мене будуть інші сюжети, та зараз потрібно саме це.
"Shieldmaiden" (прикордонник біля Луцької брами)Беата Куркуль
Ваші роботи запозичують, застосовують у багатьох місцях, білбордах, роликах, листівках тощо. Що це для Вас? Як Ви на це реагуєте?

– На моє щастя, мені ще не доводилось мати справу із недоречним, чи злісним використанням моїх робіт. Наприклад, з метою збагачення, чи реклами у політичній партії. Інколи в душі і голові виникає повний сумбур, навіть трусяться руки коли мені надсилають фото з АТО, а там банер з моєю роботою. Буває, що бійці розміщують мої роботи у бліндажі, чи у частині. І тоді ти думаєш: «Нехай ці роботи їм допомагають, підтримують і захищають».

Все це – стимул малювати далі, робити це ще краще, шукати нові сюжети, які не залишать байдужими людей. Місцями це гордість, коли розумієш, що вдалось зачепити душі людей. Та основне відчуття – це задоволення, яке буває від добре виконаної роботи.
"SKR-112" /СКР-112/Беата Куркуль
За кожним образом художниці стоїть конкретна подія чи людина. Ось і це судно не просто якийсь корабель, а він має цікаву долю, читаємо ось ТУТ.
"The Victress" /Перемога/, Беата Куркуль
Ілюстрація до української книги "She made this" ("Це зробила вона"). Книга складається з коротких оповідань про відомих українських жінок. Кожна історія має ілюстрацію. Як заявили видавці, ця книга є частиною української версії американських "Нічних оповідань для дівчат-бунтарів", оскільки в Україні все ще існує проблема дискримінації жінок.
Далі викладу ще кілька робіт Беати, інші ви можете переглянути на її обліковому записі на DeviantArt.
"Sword of Ares" /Меч Арея/, Беата Куркуль
"Maksimka", Беата Куркуль
"Cossacks" /Козаки/, Беата Куркуль
"Homeland" /Батьківщина/, Беата Куркуль
"The Border II" /Кордон ІІ/, Беата Куркуль
"The Officer" /Офіцер/, Беата Куркуль
Обкладинка книги А. Кравця про Ігоря Момота, офіцера Державної прикордонної служби України, який загинув влітку 2014 року.
"The Medics" /Медики/, Беата Куркуль
"Guarding The Border"/Охорона кордону/, Беата Куркуль
"One evening near Chervonopartyzansk" /Одного вечора біля Червонопартизанська/, Беата Куркуль
"Beacon"/Маяк/, Беата Куркуль
Сподіваюсь, ще не про одного талановитого українського художника розповім вам на сторінках блогу.

Немає коментарів:

Дописати коментар